Thursday 27 March 2014

Ortancalar Açmış Erkenden


Ortancaları böyle erkenden tüm güzellikleriyle açmış görünce dayanamayıp bir saksı aldım çiçekçiden, tuttum götürdüm İkebana dersime. Açmış çiçeklerini kesip gördüğünüz aranjmanda kullandım, saksıda kalan gövdesini de bahçeye henüz kış mahmurluğunu üzerinden atamamış yaşlı ortancalarımın yanına diktim.

Ama önemli bir ayrıntıyı atlamışım. Benim eve getirdiğim ortancalar vazoda ertesi güne kendilerini bırakıverdiler. Sonradan öğrendim ki, ortancaların çabuk soluvermemesi için çiçeklerini, sapları olabildiğince uzun kalacak şekilde kesip, bütün gece suda bekletmek gerekiyor. Hatta öncesinde sıcak suda bekletme yöntemi daha iyi sonuç veriyor. Uzun lafın kısası, çiçekleri önceden hazırlamazsanız düzenlemeniz uzun ömürlü olmuyor.


Bu düzenleme Sogetsu Okulu Variation No:6 Horizantal Style (Yatay Tarz) ile yapıldı. Shin için söğüt dalları ve Soe için de henüz açmamış bahar dalları kullandım. Neredeyse yere paralel duran bu yatay düzenlemeyi yandaki resimde daha iyi görebilirsiniz.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...