Thursday 13 March 2014

Benim Güzel Manolyam

Cenevre, Parc Bastion, Mart 2014

"Nazlı çiçeğimsin sen
Sevdana dayanamam
Koklamaya kıyamam
Benim Güzel Manolyam"

Efendim böyle buyuruyor, Zeki Müren çok sevdiğim Kurdilihicazkar şarkısında. Hele kış sonu, güneşli bir mart günü, böyle erkenden tüm görkemiyle açmış bir manolya ağacının altındaysanız, aklınıza da başka şarkı gelmiyor.


Magnolia, lys, forsitia
Bu hafta ikebana dersimizde biz de manolya dalları kullandık. Henüz tomurcuk halindeki dalları yandaki tasarımda ben pembe katmerli lys ile tamamladım.
Yüksek vazoda bir nageire uygulaması bu. Ana dallar olan shin ve soe manolya dallarıyla, hikae ise lys ile yapıldı. Arkadan belli belirsiz kendini gösteren baharın gözde dallarından forsitya bir tutam ışık kattı bu düzenlemeye. Bu küçük farklılık öğretmenim Madame von Siebenthal'ın katkısı. Ben çok sevdim.


Yandaki fotoğrafta, manolya dallarının evde bir kaç gün sonraki çiçek açmış hallerini görüyorsunuz. Muhteşemler.




1 comment:

  1. Eline, zevkine, kalemine sağlık canım arkadaşım...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...