Thursday 28 November 2013

Bağ Kütüklerine Karanfil Bağladım Ay Aman

Asma dalları, karanfil
Asma dallarını karanfillerle birlikte kullanarak yaptığım serbest tarzda bu düzenlemeyi ben çok seviyorum. Bana çıraklık dönemimi bitirdiğimi hatırlatıyor.

İkebanaya yeni başladığım ilk derste, grubun o haftaki ana malzemesi asma dallarıydı. Çevremdeki tecrübeli ellerin, dalları birbirine geçirerek, kimi zaman baş aşağı kullanarak yarattıkları serbest tarz aranjmanın herbirini hayranlıkla seyretmiştim. O derste ve onu takip eden neredeyse bir yıl boyunca ben, temel pozisyonları farklı malzemelerle tekrar tekrar yapmıştım çünkü.

Bu düzenlemede soldaki dalın üzerinde hala duran üzüm salkımı çöpleri özellikle hoşuma gidiyor.


Sogetsu ikebanada şu noktalar sürekli vurgulanır: 
hat/çizgi, kitle/yığın, boşluk/açıklık ve renk (line, mass, space and color).

Bu düzenlemede özellikle buna dikkat ettim: Dalların yarattığı ana iki hat, bu iki çizgiyi destekleyip ortaya çıkaran iki grup çiçek yığını ve bunların arasında kalan boş alanların dengelenmesi. Bir de koyu düz renk kabın ortaya çıkarttığı ufak tefek karanfillerin turuncusu ile kahverengi dalların uyumu.


1 comment:

  1. Asma dalları ve karanfiller, birlikte olmaktan memnun gibiler.
    Keyifleri yerinde.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...